admin admin .

admin

قیمت لوله و اتصالات فلزی

 تا هر روز بر تنوع این محصولات افزوده شود.
لوله چیست؟
یک قطعه استوانه ای شکل و توخالی است که با استفاده از آن می توان سیالات مختلف مانند مایعات و گازها را انتقال داد. در اغلب موارد لوله ها گرد هستند اما بعضی از لوله های فولادی را به صورت قالب های شش ضلعی و یا مربع شکل می سازند.
در صنعت، لوله ها از جنس های مختلفی مانند آهن، پلاستیک، فولاد، سرب، آلومینیوم، سفال، سیمان و پلیمر ساخته می شوند. انواع لوله هایی که در صنعت به کار می روند.
لوله سیاه
یکی از انواع لوله های فولادی است که هیچ پوششی ندارد. از این لوله ها در سیستم گازرسانی منازل، سیستم شوفاژ و … استفاده می شود. به همین دلیل با نام لوله های گازی و شوفاژی هم شناخته می شوند. در صورت گالوانیزه کردن لوله سیاه می توان از آن در سیستم های لوله کشی آب هم استفاده کرد. معمولا این لوله ها دارای مقاومت خمشی، پیچشی و تحمل فشار بالایی هستند.

– لوله درزدار : در سطح این لوله ها، درز جوش وجود دارد. لوله های درزدار برای انتقال مایعات، ساخت مصنوعات، پروفیل های قوطی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

– لوله بدون درز (مانیسمان) : نام دیگر این لوله ها، سیملس است. سطح لوله های مانیسمان، صاف و یکنواخت می باشد و هیچ گونه درزی در آن وجود ندارد. این امر، مهم ترین تفاوت لوله های مانیسمان و لوله های درزدار است. مقاومت بالای لوله های سیملس به همین دلیل می باشد
اتصالات
به عنوان رابط بین لوله ها عمل می کنند و با هدف ایجاد انشعاب، افزایش یا کاهش اندازه لوله ها، تقسیم بندی و تغییر جریان سیال به کار می روند. جنس اتصالات از لاستیک، فولاد، مس، پلاستیک و … می باشد.

اتصالات فلزی
این نوع از اتصالات در صنایع مختلف مانند نفت، گاز، تاسیسات ساختمان و … به کار می روند. با توجه به فشار کاری سیستم، نوع لوله و شیرآلات از انواع اتصالات استفاده می کنند. از مهم ترین اتصالات فلزی می توان به اتصالات مانیسمان، سیاه درزدار، دنده ای گالوانیزه، دنده ای سیاه، فشار قوی دنده ای و ساکت ولد اشاره کرد.


قیمت لوله و اتصالات
عوامل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز و دلار، قیمت آهن و فولاد، قیمت مواد اولیه، تورم جهانی، هزینه حمل و نقل، میزان عرضه و تقاضا، قیمت ضایعات آهن و … بر قیمت لوله و اتصالات تاثیرگذار هستند. برای اطلاع از قیمت لوله و اتصالات فلزی با ما تماس بگیرید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۹:۰۰ توسط:admin موضوع: نظرات (0)