admin admin .

admin

تعریف علمی روف گاردن

البته برای ترجمه درست تر کلمه Green Roof باید از واژه بام سبز استفاده نمود ، ولیکن در جامعه به آن روف گاردن ، باغ بام و یا سقف سبز نیز گفته می شود.

ولی به صورت کلی تمامی مکان هایی که جهت ایجاد فضای سبز ، نیاز به اجرای زیر ساخت های و لایه بندی های استاندارد ، جهت جلو گیری از آسیب به طبقات زیرین باشد ( کلیه مکان هایی که بر روی سقفی قرار گرفته اند ، که در زیر آن کاربری ، با استفاده از سازه ساختمانی تعریف شده باشد ، مانند سقف پارکینگ ها یا تراس ها در طبقات )، ، از ساختار های اجرایی روف گاردن استفاده می نماییم.
این مکان ها ها می توانند بام ساختمان ، لابی و حتی حیاط های قرار گرفته بر روی پارکینگ ها باشند.
نکته مهم این است که نمی توان با قرار دادن چند گلدان یا مقاطع گلدان شکل بر روی بام ، به آن کلمه روف گاردن یا بام سبز را اطلاق نمود.


تاریخچه روف گاردن :

شروع استفاده از بامهای سبز به هزاران سال قبل باز می گردد ، که در سقف خانه های بابلی قابل مشاهده بوده. با این وجود منشا اصلی پیدایش روف گاردن یا همان بام سبز به دوره بابلیان باز می گردد. ولی پیشرو و بنیان گذار این صنعت را می توان کشور آلمان دانست . در آلمان تعداد زیادی از خانه ها و با هدف کاهش مصرف انرژی از این صنعت استفاده می نمایند.
با توجه به افزایش روز افزون ساخت و ساز و تخریب فضا های سبز در جهان ، طبیعت دچار تغییرات بسزایی شده ، که بشر را بدان داشت تا جهت جلوگیری از این زوال سریع و زود هنگام ، رو به سازه های پایدار و ساختمان های سبز آورده، تا فضا های سبز از دست رفته را باز احیا نمایند. روف گاردن ها یکی از مهم ترین عناصر جهت باز احیا سازی طبیعت از دست رفته و نجات جهان می باشند .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۲:۴۵ توسط:admin موضوع: نظرات (0)